Strona korzysta z plików cookies [przeczytaj więcej] / Kontrast: Kontrast żółty - czarny | Kontrast czarny - biały / Rozmiar czcionki: A | A+ | A++
wtorek, 19. listopada 2019 r.
Wyszukiwarka:
Strona główna BIP
Informacje
Klauzula informacyjna RODO
Ogłoszenia, kurendy, informacje
Ogłoszenia, kurendy, informacje na 2019r.
Petycje
Gmina Mycielin
Kontakt
Nabór na stanowisko
Nieruchomości przeznaczone na sprzedaż i do wydzierżawienia
Plany, Programy, Regulaminy
Praca dla absolwentów
Informacje Powiatowego Lekarza Weterynarii Kaliszu
Informacje Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kaliszu
Konsultacje społeczne
Wybory sołtysów i rad sołeckich
Raport o stanie gminy
Urząd Gminy
Struktura organizacyjna
Regulamin organizacyjny Urzędu
Kierownictwo Urzędu
Referaty i stanowiska
Kodeks Etyki
Rejestry, ewidencje i archiwa
rejestr danych osobowych
RADA GMINY MYCIELIN
Dane adresowe
Skład Rady Gminy Mycielin
Zawiadomienia o sesji
Protokoły Rady Gminy Mycielin
Komisje Rady Gminy Mycielin
Transmisje z obrad Rady Gminy
Interpelacje i zapytania
Wykaz głosowania Radnych Gminy Mycielin
JAK ZAŁATWIĆ SPRAWĘ
Karty usług publicznych
Prawo lokalne
Statut
Uchwały Rady Gminy Mycielin
Zarządzenia Wójta Gminy
FINANSE i BUDŻET
Budżet
Budżet 2019r.
Wieloletnia Prognoza Finansowa
Sprawozdania z wykonania budżetu
Opinie RIO
Udzielone ulgi i umorzenia
Pomoc publiczna
Informacje o stanie mienia komunalnego
Sprawozdania finansowe
Kontrole
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE   »
SAMORZĄD MIESZKAŃCÓW GMINY
Sołectwa Gminy Mycielin
Zamówienia Publiczne
PRZETARGI
Zapytania ofertowe
Zapytania ofertowe 2019r.
Ochrona Środowiska
DECYZJE ŚRODOWISKOWE
ZDROWIE
Gospodarka odpadami
Informacje
Harmonogramy wywozu
Rejestr działalności regulowanej
Podmioty zbierające zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
AZBEST
Baza Ocen Oddziaływania na środowisko
Raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko
Dokumenty do pobrania   »
Organizacje Pożytku Publicznego
Konkursy, ogłoszenia, rozstrzygnięcia
Oświadczenia majątkowe   »
Wybory
Wybory do Sejmu RP i do Senatu RP 2019 r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019r.
INFORMACJE
Wybory samorządowe 2018
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory Prezydenta RP 2015r.
Wybory samorządowe 2014r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego
Wybory prezydenckie 2010
Wybory samorządowe 2010
Wybory ławników sądowych   »
Wybory do Izb Rolniczych
Wybory Parlamentarne 2011
Wybory Parlamentarne 2015
Instytucje kultury
Rejestr Instytucji Kultury
Księgi Rejestrowe Instytucji Kultury
Pozostałe
Wielkopolska Karta Rodziny
Instrukcja Obsługi
Informacje nieudostępnione w BIP
Redakcja
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Mapa serwisu
Dzienniki Ustaw
Monitory Polski
Rejestr zmian
Statystyki odwiedzin
Administracja
Portal Gminy Mycielin
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Polityka cookies
Archiwalny BIP (2010 > )
 Wybory :: Wybory ławników sądowych :: Wybory ławników sądowych 2020-2023
Zgłoszenia kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Kaliszu na kadencję 2020 - 2023

Załączniki:
  » Informacja wybory ławników (165 KB)
  » Karta zgłoszenia kandydata na ławnika (176 KB)
  » Klauzula informacyjna (100 KB)
  » Lista osób zgłaszających kandydata na ławnika (137 KB)
  » Oświadczenie kandydata na ławnika (54 KB)



*** W Y B O R Y    Ł A W N I K Ó W ***

Wszystkich mieszkańców Gminy Mycielin informujemy, że w dniu 31 grudnia 2019r. upływa kadencja ławników sądów powszechnych 2016 - 2019. W związku tym Prezes Sądu Okręgowego w Kaliszu zwrócił się do Przewodniczącego Rady Gminy Mycielin z prośbą o dokonanie naboru kandydatów na ławników. Do Sądu Rejonowego w Kaliszu niezbędny jest wybór 2 ławników, w tym 1 do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracach.

  Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2001r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (tekst jedn. Dz. U. z 2019r., poz. 52 z późn. zm.) zwaną dalej u.s.p. oraz rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011r. w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz.U. Nr 121, poz. 693) Rada Gminy Mycielin najpóźniej w październiku bieżącego roku dokona wyboru ławników na lata 2020 - 2023.

Zgłoszenia kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Kaliszu na kadencję 2020 - 2023 przyjmowane są:

  • w terminie do dnia 1 lipca 2019r.

(Zgodnie z art. 162 § 1 u.s.p., kandydatów na ławników można zgłaszać w terminie do 30 czerwca ostatniego roku kadencji.

W związku z tym, że 30 czerwca 2019r. wypada w niedzielę i jest dniem ustawowo wolnym od pracy ostatecznym dniem na złożenie kompletnego zgłoszenia jest dzień 1 lipca 2019r., tj. poniedziałek).

  • w Urzędzie Gminy Mycielin (pokój nr 8) w godzinach pracy Urzędu, tj.:

- poniedziałek: od godz. 900 do godz. 1700,

- wtorek - piątek: od godz. 730 do godz. 1530.

Wzór karty zgłoszenia kandydata na ławnika oraz inne druki można pobrać ze strony internetowej www.bip.mycielin.pl lub w Urzędzie Gminy Mycielin (pokój nr 8).

Zgłoszenia kandydatów, które wpłyną do rady gminy po upływie ww. terminu, a także zgłoszenia, które nie spełnią wymagań formalnych, pozostawia się bez dalszego biegu. Przywrócenie terminu do zgłoszenia kandydatów jest niedopuszczalne.

Kandydatów na ławników mogą zgłaszać Radzie Gminy Mycielin:

  • prezesi właściwych sądów,

  • stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych,

  • co najmniej 50 obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na terenie gminy.

Ławnikiem może być wybrany ten, kto:

  1. posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;

  2. jest nieskazitelnego charakteru;

  3. ukończył 30 lat;

  4. jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania co najmniej od roku;

  5. nie przekroczył 70 lat;

  6. jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika;

  7. posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe.

Uwaga!

Do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy ławnikiem powinna być wybrana osoba wykazująca szczególną znajomość spraw pracowniczych.

Ławnikami nie mogą być:

  1. osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze;

  2. osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego;

  3. funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń;

  4. adwokaci i aplikanci adwokaccy;

  5. radcy prawni i aplikanci radcowscy;

  6. duchowni;

  7. żołnierze w czynnej służbie wojskowej;

  8. funkcjonariusze Służby Więziennej;

  9. radni gminy, powiatu i województwa.

Uwaga!

Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.

Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się następujące dokumenty:

  1. informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby;

  2. oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;

  3. oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona;

  4. zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 października 2017r. o podstawowej opiece zdrowotnej (tekst jedn. Dz. U. z 2019r. poz. 357 z późn. zm.), stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika;

  5. dwa zdjęcia zgodne z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.

Dokumenty wymienione w punktach 1 - 4 powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 30 dni przed dniem zgłoszenia (art. 162 § 5 u.s.p.).

Dodatkowo do kart zgłoszenia należy dołączyć:

  1. aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji (art. 162 § 3 u.s.p.) - jeśli kandydata na ławnika zgłasza stowarzyszenie, inna organizacja społeczna lub zawodowa, zarejestrowana na podstawie przepisów prawa.

Zgodnie z treścią art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (tekst jedn. Dz.U. z 2018r. poz. 986 z późn.zm.) zwaną dalej „ustawą o KRS", pobrane samodzielnie wydruki komputerowe aktualnych i pełnych informacji o podmiotach wpisanych do Rejestru mają moc zrównaną z mocą dokumentów wydawanych przez Centralną Informację, o których mowa w art. 4 ust. 3 ustawy o KRS.

Dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed dniem zgłoszenia (art. 162 § 5 u.s.p.).

  1. listę osób zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata - gdy zgłoszenia kandydata na  ławnika dokonuje grupa pięćdziesięciu obywateli (art. 162 § 4 u.s.p.) Osobą uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika przez obywateli jest osoba, której nazwisko zostało umieszczone jako pierwsze na liście (art. 162 § 6 u.s.p.).

Rada Gminy Mycielin będzie zasięgać informacji o kandydatach na ławników od Wojewódzkiego Komendanta Policji.

Opłaty:

  • koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego oraz aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi Skarb Państwa (art. 162 § 7 i § 8 u.s.p.),

  • koszt opłaty za badanie lekarskie i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego ponosi kandydat na ławnika (art. 162 § 7a u.s.p.).

Szczegółowe informacje w sprawie wyboru ławników można uzyskać w Urzędzie Gminy Mycielin (pokój nr 8) lub pod nr tel. 62/ 75 13 410 (p. Aleksandra Filipowicz - Sekretarz Gminy Mycielin).

                                                                                                                                        Wójt Gminy Mycielin

                                                                                                                                                                                   /-/ Rafał Szelągowski


« powrót

Informację wytworzył: Aleksandra Filipowicz - 2019-06-11 14:24:30
Zatwierdził do publikacji: Rafał Szelągowski - 2019-06-11 14:24:30
Utworzony: 2019-06-11 14:24:30 przez Monika Wiśniewska (modyfikator)
Ostatnio zmodyfikowany: 2019-06-11 14:34:02 przez Monika Wiśniewska (modyfikator)
 Biuletyn Informacji Publicznej e-BIP 1.4 góra strony